Virals
Dit zijn de slechtste slogans van dit jaar (en je kunt stemmen welke het allerslechtst is)
Van woordgrappen tot dubieuze keuzes
Het eind van het jaar betekent een tijd van lijstjes én terugblikken. Ook in reclameland. Daar wordt onder andere de verkiezing voor de slechtste slogan van het jaar uitgeschreven. Voor de twaalfde keer wordt de wedstrijd uitgeschreven.
Dit jaar mogen tien bedrijven strijden om de dubieuze titel. Vanaf vandaag
kan de consument stemmen op de slechtste slogan van het jaar. Stemmen kan tot woensdag 13 december 12:00 uur. De volgende dag horen we wie de meest belabberde slogan van dit jaar heeft bedacht.
Woordgrappen
De meeste leuzen zoeken het dit jaar in de woordgrappen. Zo kiest pop-up sneakerstore BijSMAAK voor 'Wij weten het veter' en gaat Drankdozijn.nl voor 'We Whisky you a Sherry Christmas'. Hakkenberg Uitvaartzorg claimt 'uw rouwvast' te zijn en metaalbedrijf GAB metaal kies in de wervingscampagne voor Freeselijk goed werk, verdraaid leuke collega's!.
Ook Pampers luiers springt op de woordgrappen bandwagon: zij zijn 'niet bang voor een KAKastrofe!' en Rijkers Naaimachinespecialist wenst klanten 'A naai's day'.
Een beetje durf
Sommige bedrijven proberen creatiever te zijn. Zo kiest kattenspeciaalzaak 4Cats voor 'Everything for stuffing your pussy!' en gaat Tuut-tuut fietsverhuur voor 'Put the fun between your legs'. Dierencrematorium Heerhugowaard durft ook wel met 'Voor een warm afscheid van uw geliefde huisdier'.
De slogan van zakdoekjesmerk Tempo (Wasmachinebestendig: op de maan en thuis) was even cryptisch. Het merk blijkt een campagne te hebben met een astronaut en bloedirritant liedje in de hoofdrol.
Zeker even checken
Zeker even checken