DPG Media, bekend van titels als het AD en NU.nl, is van plan om RTL Nederland over te nemen. De twee bedrijven hebben een overeenkomst bereikt. Er is besloten dat RTL haar naam behoudt. De overname moet nog wel worden goedgekeurd door de Autoriteit Consument & Markt (ACM).
“We geloven sterk in de toekomst van televisie & streaming waarbij de kracht van goede lokale programma’s en series cruciaal is", zegt Erik Roddenhof, CEO van DPG Media. "RTL en Videoland zijn succesvolle lokale merken met een fantastische programmering die gewaardeerd wordt door een breed publiek. RTL Nederland past daarmee heel goed bij DPG Media."
DPG Media had al eerder interesse in een overname van RTL. Dat ging niet door omdat RTL op dat moment overnamegesprekken voerde met Talpa. De ACM concludeerde destijds dat de twee tv-bedrijven samen te machtig zouden worden, en dus ging die overname niet door.
Sven Sauvé, de ceo van RTL Nederland, laat weten dat er weinig zal veranderen als deze overname wordt goedgekeurd. Er zullen geen banen of zenders verdwijnen, stelt hij. Ook de huidige directeur blijft aan.