Halina Reijn lijkt na haar Hollywood-succes met de licht erotische film Babygirl zó'n grote naam te zijn geworden dat interviews niet langer aan een talkshowtafel plaatsvinden, maar bij haar thuis.. Deze Amerikaanse praktijken stoten Johan Derksen voor de borst. "Ik vind het twee van die tutjes," sneert hij.
Onlangs was er in Bar Laat een segment gewijd aan Halina Reijn, waarin Sophie Hilbrand op pad werd gestuurd voor een op-locatie-interview. Het resultaat? Een oninteressant en weinig spannend gesprek, vindt Derksen. "Het was te gênant voor woorden om naar te kijken," zegt hij. Derksen noemde een slap aftreksel van Koffietijd, met twee kirrende dames die elkaar alleen maar complimenten gaven.
Volgens Derksen is het Reijn naar het hoofd gestegen. "Ze is waarschijnlijk door haar succes met de film te groot geworden om gewoon bij het gewone volk aan tafel te zitten." En daar komt de kern van zijn kritiek: Sophie Hilbrand moest naar Reijn toe, in plaats van andersom. "Wie is zij dan, mevrouw Reijn?" vraagt Johan zich hardop af, verwijzend naar de onrealistische afstand tussen Reijn en de gewone kijker.
Onzinnige gesprekken
Niet alleen Derksen, maar ook Wilfred Genee en René van der Gijp vinden het absurd dat er zoveel zendtijd wordt besteed aan dit soort gesprekken. René van der Gijp noemt de show "niveauloos" en noemt het een typisch geval van "ons-kent-ons-gebabbel."
Johan is er van overtuigd dat het de betrokkenen allemaal niet kan schelen, zolang het maar goed wordt betaald.“Ze worden gefinancierd door ons belastinggeld,” zegt hij spottend. “Zij gaat gewoon in de keuken bij Halina Reijn drie kwartier uit d’r nek zitten lullen.” En zoals Wilfred opmerkt, gaan de kosten gewoon door, terwijl Jan Slagter van de publieke omroep zich druk maakt over de tekorten.