article image Algemeen

Waarom Coca-Cola's verpakkingsdoelen niets meer dan een marketingtruc zijn

Auteur
Auteur: NieuwNieuws
Datum: 03/12 17:30

Coca-Cola's recente verandering roept de vraag op of bedrijven echte verantwoordelijkheid nemen of alleen maar proberen hun imago op te poetsen

Coca-Cola wordt beschuldigd van het onaangekondigd laten vallen van zijn belofte om tegen 2030 25% herbruikbare verpakkingen te gebruiken, wat door activisten wordt gezien als greenwashing. 

Het bedrijf, een van de grootste vervuilers van plastic ter wereld, had beloofd om een kwart van zijn producten in hervulbare flessen te verkopen. Maar vlak voor de wereldwijde plastictop werd deze belofte van hun website verwijderd, en richt Coca-Cola zich nu op het gebruik van gerecycled plastic.

Deze zet wordt bekritiseerd omdat gerecycled plastic geen oplossing biedt voor het plasticprobleem. Wegwerpplastic blijft vervuilen, zelfs als het gerecycled wordt. Activisten benadrukken dat het echte probleem de massale consumptie van wegwerpplastic is, en roepen bedrijven als Coca-Cola op om echt duurzame oplossingen, zoals herbruikbare flessen, te omarmen. Coca-Cola’s beslissing wordt gezien als een marketingtruc die de werkelijke milieuproblemen negeert.

Zeker even checken

Zeker even checken

Reacties

Reacties