article image Algemeen

De beste tips voor trendvoorspelling in de modesector


Naarmate de mode-industrie evolueert, verandert ook de manier waarop we naar trends kijken. Trendwatchers ontdekten trends door naar modehoofdsteden over de hele wereld te reizen en inzichten te verzamelen. Maar nu de technologie consumenten 24/7 toegang heeft gegeven tot de sector, is de manier waarop we trends voorspellen en ontdekken veranderd. Dit merken de trendwatchers die je via dit sprekersbureau kunt boeken ook zeker. In de modesector worden tegenwoordig vaak de volgende tips en strategieën gebruikt om trends te voorspellen.

Ontdek waar consumenten geïnspireerd worden

Amerikanen controleren hun telefoon ongeveer 80 keer per dag en de gemiddelde consument controleert zijn telefoon ongeveer elke 12 minuten. In Nederland is hier minder onderzoek naar gedaan, maar we vermoeden dat de resultaten niet veel anders zijn. In de huidige markt zijn telefoons de plek waar mensen informatie en inspiratie vinden. Dat betekent dat internet een geweldige plek is om trends te vinden en deze te verkopen.

Leer meer over de psychografie van je consumenten

Nu je weet dat je publiek waarschijnlijk online interactie hebt, is het tijd om specifiek te worden. Marketeers zijn vaak bezig met het kennen van hun demografische gegevens, maar het is zo belangrijk om dieper te gaan en je psychografische aspecten te begrijpen. Ontdek waar je publiek naar luistert, welke sociale media-apps ze bezoeken, welke influencers ze volgen en welke video's ze delen. Als je begrijpt hoe je consument denkt, krijg je een goed inzicht in wat zij nu en in de toekomst willen dragen.

Focus op conversie

De consument heeft een aandachtsspanne van acht seconden. Om dat met wat dan ook te meten: een goudvis heeft een aandachtsspanne van 9 seconden. Het is dus moeilijk om iemands aandacht te trekken. En doordat er te veel wordt gedeeld, kun je heel gemakkelijk verdwalen in de chaos. Dus hoe doorbreek je de ruis en stimuleer je de verkoop? Met boeiende content van hoge kwaliteit.

Wees reactief

De speed-to-market is veranderd. Vroeger keken mensen naar catwalkshows en wachtten maanden op een ontwerp. Het hedendaagse publiek wil het nu, vooral de millennialconsument. Misschien zien ze een stuk dat ze willen hebben, en we verzekeren je dat geen van hen zegt: 'Ik kan niet zes maanden wachten om dat te krijgen.’

Gebruik nieuwe technologieën

Tegenwoordig zijn er eindeloze mogelijkheden om technologie te gebruiken om trends te spotten of de bekendheid van je merk te maximaliseren. Het aantal apps voor visuele herkenning verdrievoudigt, waardoor merken en retailers een spannende nieuwe manier krijgen waarop consumenten hun product kunnen vinden. Polyvore heeft een gratis bron genaamd Polydata, waar ze op basis van hun algoritme kunnen vaststellen wat er populair is op hun site en waarom. Ongeacht de modaliteit, blijf op de hoogte van wat er gebeurt op het gebied van technologie en hoe dit jou en je publiek ten goede kan komen.

Begrijp visuele consumptie

Het hedendaagse publiek is visueel en dat betekent dat je visuals een verbinding met hen moeten maken. Vroeger hield de consument van echte, onbewerkte foto’s, maar die trend is veranderd. Nu draait het allemaal om gefilterde, ontzagwekkende beelden. Het is absoluut noodzakelijk om te begrijpen welk soort beelden je publiek leuk vindt, zodat je relevante video's, foto's en inhoud kunt maken om ze te boeien en de verkoop te verhogen.

Zeker even checken

Zeker even checken

Reacties

Reacties